Εποπτικό και πληροφοριακό υλικό
Παρθενώνας
Ο Παρθενώνας είναι ναός, χτισμένος προς τιμήν της Αθηνάς, προστάτιδας της πόλης της Αθήνας,
αποτελεί το λαμπρότερο μνημείο της Αθηναϊκής πολιτείας και τον
κολοφώνα του δωρικού ρυθμού. Σύμφωνα με τις πηγές, οι αρχιτέκτονες που εργάστηκαν ήταν ο Ικτίνος, ο Καλλικράτης και ο Φειδίας, που είχε και την ευθύνη του γλυπτού διάκοσμου και του αγάλματος της θεάς Αθηνάς. Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκε πεντελικό μάρμαρο.
Αρχιτέκτονες
Εσωτερικό Παρθενώνα- Άγαλμα της θεάς Αθηνάς
Στο εσωτερικό υπήρχε διώροφη δωρική κιονοστοιχία σχήματος «Π», που
δημιουργούσε ένα υπερώο, από το οποίο οι επισκέπτες μπορούσαν να θαυμάσουν το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς.
Στον οπισθόδομο φυλασσόταν τα πολύτιμα αφιερώματα της
Αθηνάς. Η στέγη ήταν
μαρμάρινη.
Ερέχθειο
Το Ερέχθειο ήταν ένας πολλαπλός ναός,
όπου φυλάσσονταν τα
Ιερά Μαρτύρια, τα ίχνη της τρίαινας του Ποσειδώνος και η ελιά, το δώρο της
Αθηνάς στην πόλη της Αθήνας.
Η
νότια πρόσταση είναι η περισσότερο γνωστή. Αντί για κίονες, έξι αγάλματα κορών,
οι Καρυάτιδες, στήριζαν την οροφή. Η δεύτερη από δυτικά Κόρη αφαιρέθηκε από τον
Λόρδο Έλγιν το 1801 και σήμερα βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο.
Αρχαία Αγορά - Παναθήναια
Η αρχαία αγορά της Αθήνας ήταν ο ανοικτός χώρος που βρίσκεται κάτω από την Ακρόπολη. Αποτελούσε διοικητικό, φιλοσοφικό, εκπαιδευτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό
και οικονομικό κέντρο της πόλης. Την Αρχαία Αγορά διέσχιζε η Οδός των Παναθηναίων από την οποία διήρχετο η μεγάλη πομπή προς την Ακρόπολη κατά την διάρκεια των Παναθηναίων
Τα Παναθήναια ήταν αρχαία ελληνική γιορτή των Αθηνών αφιερωμένη στη θεά Αθηνά
η οποία λάμβανε χώρα κάθε τέσσερα χρόνια. Η λέξη Παναθήναια σημαίνει «γιορτή για όλους τους Αθηναίους». Η γιορτή ξεκινούσε λίγο πριν από την ανατολή του ήλιου με την «Πομπή των πέπλων».
Ο πέπλος ήταν ένα μεγάλο τετράγωνο ύφασμα με παράσταση Γιγαντομαχίας, που ύφαιναν κάθε χρόνο οι εκλεκτές αθηναίες παρθένες υπό την εποπτεία της ιέρειας της θεάς. Ο πέπλος απλωνόταν σαν ιστίο σε ένα τροχοφόρο πλοίο
που διέσχιζε την Αγορά και έφτανε μέχρι τον Άρειο Πάγο, ενώ στη συνέχεια
μεταφερόταν στα χέρια και παραδιδόταν στους ιερείς που αναλάμβαναν να
ντύσουν με αυτόν το άγαλμα της θεάς. Στην πομπή συμμετείχαν γυναίκες με
κάνιστρα (καλάθια), τα οποία περιείχαν προσφορές για τη θεά και τα
μετέφεραν στο κεφάλι (κανηφόροι), ηλικιωμένοι που κρατούσαν κλαδιά ελιάς
(θαλλοφόροι), έφιπποι νέοι, καθώς και άλλοι άντρες που κρατούσαν
δοχεία, σκάφες, (σκαφηφόροι) και γυναίκες ή νεαρά κορίτσια με υδρίες στον ώμο (υδριαφόροι).
3 σχόλια:
φοβερό υλικό! ευχαριστούμε Βασιλική!!!
Εύη σε ευχαριστώ. Είσαι πολύ γρήγορη, εγώ ακόμα παιδεύομαι να την φτιάξω την ανάρτηση γιατί όλο κάτι βλέπω που δεν μου αρέσει!
Μπράβο Βασιλική!
Ευχαριστούμε!
Δημοσίευση σχολίου