Σε συνέχεια των δραστηριοτήτων για τα αγγεία μεταμορφωθήκαμε σε μικρούς Αρχαιολόγους
Η όλη ιστορία εξελίχθηκε ως εξής: Αγόρασα ένα μικρό αγγείο, ο μικρός δημιουργός το έβαψε και αφού στέγνωσε το έσπασα.... επιμελώς, ατημέλητα (το σκέπασα με μία λινάτσα και το χτύπησα ελαφρά για να μην διαλυθεί). Ύστερα έθαψα τα κομμάτια σε διάφορα σημεία της αυλής.
Ο μικρός δημιουργός μου έφτιαξε έναν χάρτη της αυλής και σημάδεψε με αστερίσκο τα σημεία που είχα κρύψει τα κομμάτια.
Την επομένη στο σχολείο αφοού συζητήσαμε για την εργασία του αρχαιολόγου, συγκεντρώσαμε και τα εργαλεία του. Την ώρα της συζήτησης μια ευχάριστη έκπληξη εμφανίστηκε.
Ο κύριος Φώτιος που είναι παππούς μια μαθήτριας, μας επισκέφτηκε και μας είπε ότι έμαθε από την εγγονή του ότι αυτές τις μέρες στο σχολείο μιλάμε για τα "Αρχαία αγγεία". Τότε σκέφτηκε να μας φέρει έναν χάρτη που έχει κι αυτός από τον παππού του και δείχνει ότι στην αυλή μας υπάρχουν θαμμένα αγγεία.
Μας είπε ότι σκέφτηκε πως ίσως εμείς να θέλαμε να τον χρησιμοποιήσουμε για να τα βρούμε. Τα παιδιά κατενθουσιάστηκαν και τον βομβάρδισαν με ερωτήσεις. Και ο κύριος Φώτης όμως καταχάρηκε και έπαιξε πολύ καλά τον ρόλο του.
Αποφασίσαμε λοιπόν να σκάψουμε στην αυλή και να χωριστούμε σε ομάδες. Κάθε ομάδα θα έσκαβε στο δικό της σημείο.
Πήραμε τα σκαπτικά μας και το χάρτη για να τον συβουλευόμαστε και έξω στην αυλή
Τα πρώτα ευρήματα ήρθαν στο φως
Τακτικά συμβουλευόμασταν το χάρτη για να κατευθυνθούμε στο επόμενο σημείο και μας δόθηκε η ευκαιρία να εξασκηθούμε σε χωρικές έννοιες (μπροστά από το παγκάκι, δίπλα από την κούνια, στη γωνία της αυλής, κλπ.)
Υπήρξαν και τα αναπάντεχα. Αυτή η ομάδα αν και έψαχνε πολύ σχολαστικά δεν ανακάλυπτε κάτι. Η κατάσταση περιπλέχτηκε ακόμα περισσότερο καθώς ανακάτεψαν την περιοχή και δεν μπορούσαμε να εντοπίσουμε το σημείο.
Τότε όλη η τάξη έτρεξε να βοηθήσει.
Μετά από πολύ κόπο τα κομμάτια συλλέχθηκαν
Καθαρίστηκαν με πινέλα και σφουγγαράκια
Και όλοι μαζί προσπαθήσαμε να τα συναρμολογήσουμε
Βέβαια ο πυρετός της ανασκαφής συνεχίστηκε και στο διάλειμμα
Και φυσικά δεν μπορούσαμε να φύγουμε από το σχολείο χωρίς πτυχίο αρχαιολόγου για τα σημαντικά μας ευρήματα. Την απονομή έκανε η κυρία Μαρία...
...και η κυρία Βάσω
Ορίστε και τα πτυχία μας
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ!!! Μπράβο σας παιδιά! Παρακολουθώ το θέμα σας από την αρχή που ξεκινήσατε γιατί είναι από τα αγαπημένα μου;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλη δραστηριοτητα!! Μαθαμε πολύ ομορφα πραγματα!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜυρτώ σε ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον και εσένα μαμά Ελίνα για τα καλά σου λόγια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΜΥΡΤΩ! ΚΑΝΕΤΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ! ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνα ακόμη μπράβο κι από έμενα γιατί σας αξίζει! Πολύ καλή προσέγγιση του θέματος με τρόπο ιδιαίτερα ελκυστικό για τα παιδιά...Θα τα εφαρμόσω σίγουρα στην τάξη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλεια ιδέα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ τσαλακωμένος χάρτης!!!
Ο παππούς!!!
Τα πτυχία!!!
Σίγουρα τα παιδιά θα κατενθουσιάστηκαν!!!
Μπράβο Βασιλική!!!
Η ιδέα του τσαλακωμένου χάρτη και του παππού ήταν του γιου μου η αλήθεια είναι! Αλλά υπήρξε εξαιρετικά αποτελεσματική!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο μήλο κάτω από τη μηλιά θα πέσει!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο λοιπόν και στους δύο σας!!!